söndag 8 september 2013

Färdigställda blommor

Det har varit alldeles för fin sommar för att pyssla hemma. Men nu kommer jag att ta igen och skapa lite mer blommor och annat... Har varit lite sugen att prova på påsöm som är lite lik engelsk crewel embroidery enligt mig. I alla fall vackert är det och blommigt förstås.

Idag har jag färdigställd några rosor som har väntat för bra länge...

SHABBY CHIC
(Ros i siden med bomullsspets och sammetsband. Jag brukar inte sminka rosor med band och spets men blomman är så enkel att lite piff skadade inte)


AGED ROSES
(Rosor i viskos som ser åldrade ut. Denna effekt beror på tyget, vid färgning blir färgövergången "marmorerad")



English Rose 
(Ros i sidencrepe satin som är tvilling till en annan ros jag gjorde tidigare. Klipper man för många blomblad i samma form och färg föds tvillingar rätt ofta)


PS: Jag provar på olika filters i Photoshop. Ni får gärna lämna kommentarer om vad ni tycker om bilder. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...