onsdag 31 oktober 2012

Ida Sjöstedt på mitt vis

Efter en lång paus (början av sista året på Chalmers :-) har jag fått en beställning för en hårdekoration inspirerad av Ida Sjöstedt. Jag har länge beundrad hennes arbete... hennes kläder är mycket vackra, kvinliga och lätta... som moln.
Jag har tillverkat en variant på rosor som jag gjorde tidigare fast i mer pastell nuanser. Jag hoppas verkligen att min kund bir nöjd och jag får se hur min kreation passar ihop med couture skapelse av den kända designern.
 
 

Deb sista bilden kommer från http://idasjostedt.com/.

2 kommentarer:

  1. Älskar Ida Sjöstedts klänningar! Svensk kläddesign brukar annars vara så stel, enkel, och faktiskt ganska så trist...Hårdekorationen du gjort är helt underbar! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Jag har varit beundrare av Ida Sjöstedt rätt länge jag med, kul att få möjlighet att indirekt jobba med henne genom min kund.

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...