torsdag 12 april 2012

Dagens experiment

Såsom jag har Påsklov så fortsätter jag experimentera med färg och form. Under sista tentaperiod har jag fyndad på loppis två vita polyester/viskos blusar och siden kjol som jag återanvänder till mina experiment.
Och så här ser det ut på mitt bord under processen. Jag får många frågor om hur det går till och om verktyg. Det tar lång tid att beskriva hur man gör, det finns böcker och video på Youtube, det är bara att googla och prova sig fram. Tumregel: stärka tyget först, sedan använda lagom varm verktyg och forma blad till det man vill. Här syns mina verktyg, de är klassiska "millinery tools" som finns att köpa bl.a. på Ebay eller beställa från Australien. Blomtillverkning är fortfarande stor där. Detta beror på engelska influenser med hattar och hästtävlingar.

2 kommentarer:

  1. Åhh... den översta gillar jag verkligen... den ser helt riktig ut... precis som alla dina blommor!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack, Bibbi! Du är så snäll! Den översta är till mamma i present :-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...